top of page

טיפול בחוסר יציבות וכאבים בכתף

מפרק הכתף הוא המפרק עם הכי הרבה תנועה בגוף. בזכות הניידות הזו אנחנו יכולים להגיע עם היד לכל חלקי הגוף. אלא שלניידות הזו יש מחיר - הכתף היא המפרק הכי פחות יציב מכל מפרקי הגוף. אנחנו עלולים לסבול מכאבים בכתפיים בכל שלב בחיים, אם כי הסיבות לכאבים משתנות ותלויות באורח החיים שאנחנו מנהלים. בעיות הכתף שאופייניות לצעירים שונות בדרך כלל מאלה שאופייניות לגיל המבוגר יותר. כ־‭20%‬ מהאוכלוסייה המבוגרת סובלים מכאבים ומהגבלת תנועה כתוצאה משינויים ניווניים של מפרק הכתף. משחיקה ומהזדקנות של הרקמות. טווח חומרת הנזקים במקרה הזה רחב: החל מ׳צביטה׳ או שפשוף של הגיד, ועד קרע חלקי שלו ועד קרע מלא.

יש תרגילים שונים שאפשר לבצע על מנת לחזק את הגידים של הכתף ולשקם אותם. לעיתים ניתן לבצע "טייפינג" (הדבקה של רצועות בד דביקות על העור) לתיקון מנח הכתף ובכך להקל על כאב ולשפר הגבלה בתנועה.

באוכלוסייה הצעירה עיקר בעיות הכתף נובעות מפגיעות ספורט, והנפוצות יותר הן חוסר יציבות של הכתף או פריקת כתף. לעיתים רבות כאבים בכתף בזמן הרמת היד נובעים בכלל מתפקוד לקוי של השכמה: על מנת שקצה הזרוע שנראה כמו כדור יוכל להתגלגל בקלות בתוך המפרק שלו בעת הרמת הזרוע , עצם השכמה (שמהווה מין "גג" לכדור) צריכה להתרומם באותו קצב ולפנות ל"כדור" מקום. אם היא לא מתרוממת בצורה תקינה הכדור "נתקע" בשכמה והרקמות הרכות שסביב ה"כדור" נצבטות בין שתי העצמות.

ע"י אבחון נכון של הבעיה, ניתן לחזק את השרירים האחראיים על ביצוע התנועה החסרה ובכך לתקן את הליקוי המכני של התנועה ולעצור את הנזק לרקמה.‬

bottom of page