top of page

טיפול בפציעות ספורט ושיקום ספורטאים

במסגרת עבודתי עם קבוצת הפוטבול של חיפה, התנסתי בהרבה פציעות של ספורטאים, ברמות שונות, החל משריר תפוס וכלה בשברים וקרעים מלאים של שרירים ורצועות. למעשה ליוויתי את השחקן מרגע הפציעה ועד להחלמה מלאה וחזרה למשחק.

הטיפול בפציעות ספורט מתחיל בהבנה כי כל ספורט שונה באופי שלו ובדרישות שלו מהמתאמן. אבחון נכון מתחיל לא רק באבחון הפציעה הנוכחית אלא בהסתכלות כוללת על האדם, הספורט והשילוב ביניהם. יש לבחון את המבנה הגופני של המתאמן, את הטכניקה שלו ולראות איפה זה יוצר בעיה ומהווה גורם סיכון לפציעות עתידיות. בשורה התחתונה, אין ספק שהטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. הטיפול ילווה את המתאמן מהשלב הראשון שלאחר הפציעה ועד שהוא חוזר לתפקוד מלא בספורט שלו. הטיפול משלב אלמנטים רבים ויהיה מאוד מגוון וישתנה לאורכו (מחבישה וקירור בתחילתו עד ריצה, קפיצה, תרגילי שיווי משקל, שינויי כיוון ואימון ספציפי לתפקיד ברמת קושי גובהה בסופו).

לדעתי האישית טיפול בספורטאים חובבים או מקצועיים הוא אחד הטיפולים הכי מספקים במקצוע שלי מאחר והאהבה של המתאמן לספורט שלו והרצון שלו לחזור אליו, מחלחלים אל המטפל ויחד, בעבודה קשה ומשותפת אין שום דבר שיכול לעצור אותם.

bottom of page